Kamis, 12 November 2015

Tumbuhan Dalaman - Cari Penyembuhan sifat-sifat Mereka (Bahagian 3)

Tumbuhan Dalaman - Cari Penyembuhan sifat-sifat Mereka (Bahagian 3)

Tawaran artikel dengan sifat-sifat penyembuhan tumbuhan tertutup dan cara-cara untuk menggunakan mereka apabila berurusan dengan pelbagai masalah kesihatan.

Sidang Cowslip Phytoncides dengan tindakan bakteria. Bahagian-bahagian tanah atas tumbuhan kaya dengan karotena dan vitamin C, tetapi akar Cowslip mengandungi glikosida, saponin, vitamin A, vitamin C dan sedikit minyak pati. Air rebusan yang diperbuat daripada akar Cowslip atau puncak digunakan untuk berurusan dengan batuk, bronkitis, radang paru-paru, radang gusi, sakit sendi, sakit kepala, sembelit kronik dan insomnia. Ubat yang mempunyai kualiti diuretik. Di samping itu, ia terbukti menguatkan sistem saraf anda. Dalam usaha untuk membuat merebus, tanamkan satu sudu daun Cowslip dan bunga dengan segelas air. Akar merebus perlu dibuat dengan penyebatian satu sudu teh herba akar Cowslip dengan segelas air. Pada musim bunga anda boleh meletakkan daun lembut dan bunga herba pada sandwic anda atau menambah makanan (misalnya, untuk sup dan salad). Blossoms boleh digunakan untuk menghiasi padang pasir.
Pelargonium wangi digunakan untuk merawat telinga, tekak dan hidung penyakit. Ia adalah besar sakit-pembunuh. Kilang itu mempunyai tindakan bakteria dan boleh digunakan untuk meneutralkan aroma yang tidak menyenangkan. Pelargonium aroma menenangkan sistem saraf anda ke bawah, memperbaiki tidur, mengurangkan tekanan darah dan melawan migrain. Anda perlu menyaman merebus daun segar atau kering atau jus Pelargonium. Minyak pati tumbuhan yang digunakan untuk membuat pelbagai produk kecantikan.
Biarkan tumbuh-tumbuhan dalaman bukan sahaja menggembirakan anda, tetapi juga meningkatkan kesihatan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar