Kamis, 12 November 2015

Rawatan Asli Boleh Meningkatkan Kesihatan Anda

Rawatan Asli Boleh Meningkatkan Kesihatan Anda

Jika ia kelihatan seperti setiap kali anda melawat doktor dengan aduan tentang bagaimana anda rasa anda diberi preskripsi, ia mungkin masa untuk mencari seorang doktor baru. Sesetengah pakar perubatan bahkan berusaha lebih dalam menjelaskan mengapa begitu ramai preskripsi tidak adalah idea yang baik. Pesakit mereka berasa seperti pil antibiotik atau lain-lain akan menyelesaikan semua masalah mereka dan doktor mereka melihat bagaimana memudaratkan jenis ini rawatan boleh. Malangnya, sesetengah doktor terpengaruh oleh pengaruh syarikat-syarikat dadah dan mereka telah jatuh di bawah tanggapan bahawa ubat-ubatan yang terhad semua akan bekerja keajaiban. Memang, ramai di antara mereka tidak memberikan kelegaan dan akan menyelesaikan isu-isu kesihatan untuk mereka yang mengalami keadaan yang teruk. Tetapi ada kali apabila ubat-ubatan lebih ditetapkan dan badan bergantung kepada sumber luar untuk pulih dengan sendirinya. Mereka yang mempunyai pekerjaan di CNA melihat ini berlaku sepanjang masa dan orang-orang dengan pekerjaan penjaga mungkin mengalami masalah yang sama. Isu ini adalah sama di seluruh negara.

Langkah pertama anda untuk membantu badan anda sembuh secara semulajadi adalah beransur-ansur menghentikan diri dari ubat-ubatan yang tidak perlu. Mempunyai hati ke hati dengan doktor anda tentang bekalan preskripsi anda. Matlamat mereka adalah untuk mempunyai anda pada jumlah minimum ubat. Jika ia berasa seperti anda berdua tidak berada di laman yang sama, ia adalah masa untuk mula menemuramah doktor baru. Perlu ada sah, sebab-sebab yang serius untuk mengambil ubat dan jika doktor anda tidak dapat meluahkan mereka kepada anda, anda lebih baik di tempat lain.

Ubat perlu sentiasa baris terakhir anda pertahanan. Jika anda didiagnosis dengan penyakit atau penyakit, atau anda mengalami masalah umum, bercakap dengan doktor anda tentang semua perkara yang anda boleh lakukan sebelum bergantung kepada pil. Jika anda tidak bersenam secara tetap dan diet anda kekurangan nutrien dan vitamin, melihat seorang kaunselor pakar pemakanan dan kecergasan tentang membuat perubahan praktikal. Jika masalah masih wujud, bercakap dengan doktor anda tentang ubat semula jadi selain daripada perubahan gaya hidup yang boleh membantu.

Sesetengah doktor berfikir rawatan alternatif adalah silap mata, tetapi ramai yang berfikiran terbuka tentang rawatan yang telah bekerja untuk pesakit mereka. Jika anda berurusan dengan gangguan mood dan makanan tertentu, aktiviti atau elixers semulajadi membantu anda berasa lebih baik, anda perlu beralih kepada orang-orang bukan pil, selagi mereka adalah selamat. Ramai doktor telah menjumpai plasebo bekerja sama dengan baik sebagai ubat, hanya kerana pelanggan mendapat kuasa dalam pemikiran mereka mengawal masalah ini.

Akhir sekali, jika anda mahu untuk beralih kepada rawatan semula jadi untuk menyelesaikan isu-isu perubatan anda, bersabarlah kerana ia mungkin mengambil masa yang lama untuk melihat hasilnya. Bekerjasama dengan doktor anda untuk mencari keseimbangan yang tepat rawatan kerana dalam banyak kes, lebih daripada satu perubahan diperlukan. Apabila anda mengambil pil, ia topeng gejala dan bukannya menyelesaikan masalah dalam banyak kes. Rawatan semula jadi akan menyokong badan anda dalam mengubah dan menetapkan masalah ini, mewujudkan keputusan yang berkekalan secara semulajadi. Ini mengambil masa dan jika anda bekerja dengan doktor anda untuk mencari gabungan penyelesaian, anda akhirnya akan merasa yang terbaik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar