Kamis, 12 November 2015

Menggabungkan Minyak Essential

Menggabungkan Minyak Essential

Adakah saya perlu menggunakan setiap minyak pati dengan sendiri atau saya perlu campuran mereka? Itulah persoalan yang mendapat ditanya kerap. Jawapan mudah adalah bahawa anda boleh melakukan kedua-duanya! Minyak pati boleh bekerja dengan baik pada mereka sendiri tetapi ia adalah benar bahawa kesan minyak boleh dirangsang dengan menggabungkan mereka. Mencampurkan 2 atau minyak yang lebih penting juga boleh membuat aroma baru yang indah. Itu adalah salah satu sebab mengapa saya telah mencipta pelbagai saya sendiri campuran, untuk menawarkan manfaat campuran ini untuk mereka yang tidak mahu masuk ke dalam mengadun diri mereka sendiri.

Begitu juga tidak ada yang salah dengan menggunakan minyak tunggal jika itu yang anda suka. Selalunya sifat-sifat atau aroma minyak tunggal apa yang kita cari, jadi mengapa merumitkan! Tetapi kadang-kadang kita boleh mendapat manfaat daripada campuran minyak dan kesan yang berbeza yang membawa.

Apabila kita campuran minyak pati kami mengambil kesempatan daripada harta yang minyak (s) mempunyai, yang dipanggil "sinergi". Synergy bermakna gabungan minyak boleh mempunyai kesan yang lebih besar daripada jumlah bahagian-bahagiannya mereka. Sedikit seperti membuat 1 + 1 = 5! Minyak individu mempunyai sejumlah sinergi semula jadi melalui interaksi di antara kombinasi unik komponen kimia yang membentuk setiap minyak. Tetapi kesan yang boleh dipertingkatkan lagi dengan menggabungkan minyak pati yang berbeza.

Lain-lain faedah pengadunan adalah estetik. Sesetengah minyak mungkin tidak bau sebagai menarik pada mereka sendiri, tetapi menambah watak yang indah dan mendalam, apabila digabungkan dengan minyak lain. Menggabungkan minyak pati juga boleh membantu aroma minyak komen lebih sangat tidak menentu bahagian bertahan lebih lama dengan menggabungkan mereka dengan pertengahan dan komen asas minyak lebih perlahan mengewap.

Oleh itu, sambil anda tidak perlu menggabungkan minyak pati ke dalam campuran, ada boleh menjadi kelebihan dalam berbuat demikian.

Soalan lain yang biasa ditanya ialah, bagaimana saya campuran minyak pati? dan, yang minyak pergi bersama-sama?

Jadi, dalam artikel akan datang saya akan melihat lebih jauh ke dalam bagaimana untuk pergi tentang membuat minyak menggabungkan untuk tujuan yang berbeza, bagaimana untuk membuat keputusan yang mana minyak akan pergi bersama-sama dan banyak lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar