Kamis, 12 November 2015

Tentang Simbol Usui Reiki

Tentang Simbol Usui Reiki

Sistem Usui Reiki sebenarnya diperkenalkan oleh seorang guru Jepun (sensei) dan setia Buddha bernama Dr Mikao Usui. Beliau mendapati sistem ini secara kebetulan apabila beliau memberi tumpuan kepada meditasi di Mt. Kurama pada hari kedua puluh satu beliau senaman meditasi. Sistem ini juga dikenali sebagai "Usui Reiki Ryoho" yang digunakan dalam bentuk tenaga rohani yang dipanggil "tenaga kehidupan sejagat" dan tujuan utamanya adalah untuk digunakan untuk penyembuhan rohani, mental, emosi dan fizikal. Satu rawatan reiki berkuat kuasa apabila pengamal yang terlatih atau tuan adalah dalam kesatuan dengan simbol-simbol dan memindahkan tenaga ke dalam penerima.

Simbol-simbol reiki Usui dianggap suci dan paling pengamal akan mahu ia menjadi rahsia. Maksud sebenar dan bagaimana untuk menggunakan simbol-simbol yang hanya diajar kepada mereka yang serius tentang reiki dan terlibat menjadi seorang pelajar reiki. Fungsi Simbol ini penuh dengan misteri kerana ia secara rohani berpandu dan dalam bentuk tenaga yang berfungsi secara langsung di minda bawah sedar pengamal, yang memindahkan tenaga ke dalam badan penerima yang boleh menyebabkan penyembuhan dalam aspek-aspek yang berbeza-beza. Simbol-simbol sebenarnya boleh diaktifkan dalam pelbagai cara seperti berkata 'nama untuk diri sendiri atau untuk semua orang di sekeliling, mental menggambarkan simbol' simbol imej atau menarik mereka di atas kertas atau di udara dengan menggunakan tangan.

Terdapat beberapa simbol yang mewakili tenaga yang berbeza seperti kuasa, keharmonian, sambungan, simbol tuan dan simbol penyelesaian. Simbol-simbol yang digunakan oleh pengamal bergantung kepada keperluan penerima. Pengamal menggabungkan kesatuan kepada simbol tertentu dan menghantar tenaga yang dikurung di dalam simbol kepada badan penerima. Keberkesanan simbol reiki Usui 'bergantung kepada pengamal dan penerima kerana pengamal perlu dilatih dan penerima perlu membuka dirinya untuk menerima penyembuhan.

Saya mendapati bahawa menggunakan simbol-simbol Reiki atau hanya saat mengaktifkan mereka melalui pemikiran dan menuliskannya pada bahagian dalam tapak tangan saya dengan sendirinya menenangkan, saya juga akan pergi sejauh yang mengatakan bahawa ia mempunyai kesan penyembuhan pada saya, mengetahui, memahami dan perasaan sepenuhnya Reiki tenaga mengalir bebas dan niat baik yang akan datang bersama-sama dengan menggunakan simbol-simbol Reiki untuk penyembuhan.

Malah, lebih banyak anda mengamalkan lebih kuat simbol-simbol ini akan merasakan kepada anda dan yang lebih kuat mereka akan menjadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar