Kamis, 12 November 2015

Menjadi Reiki Master Belajar di Rumah

Menjadi Reiki Master Belajar di Rumah

Reiki dikaitkan dengan agama Buddha Jepun. Ia pada asasnya adalah satu penyembuhan alternatif di mana tuan Reiki akan menggunakan atau tenaga penyembuhan beliau untuk menyembuhkan pesakit, biasanya melalui tenaga yang terkandung di tangan mereka. Reiki yang berhubung dengan agama Buddha, terutamanya versi Tao itu, tuan menekankan pentingnya perasaan dalaman dan pemikiran semasa proses penyembuhan. Oleh itu perlu diingat bahawa, untuk menjadi tuan penyembuhan, anak murid reiki mesti belajar dari sumber yang layak.

Akhir-akhir ini, pengajaran Reiki telah berkembang ke titik di mana pembelajaran jarak jauh daripada pelbagai seni Reiki telah menjadi mungkin. Orang telah menyertai dan maju melalui tahap reiki dalam masa beberapa bulan, sekali gus mencapai satu bentuk penguasaan yang sebelum ini ditutup kepada majoriti rakyat. Banyak menonjol Reiki tuan percaya bahawa Reiki boleh dipelajari dari jauh, juga dikenali sebagai 'lokasi pengajaran jauh'. Hujah ini berlaku bahawa sejak guru penyembuhan boleh mengamalkan penyembuhan jarak jauh, ia perlu dibuat untuk menjadi tuan Reiki dari jauh juga. Oleh itu terdapat letupan dalam bilangan kursus dalam talian yang menawarkan untuk membantu anda menjadi tuan penyembuhan dari dalam rumah anda sendiri.

Ada dua manfaat yang sesuai untuk menjadi tuan Reiki. Pertama, semasa anda belajar, master Reiki anda bertindak sebagai saluran tenaga dari mereka kepada diri sendiri. Tuan akan tanamkan anda dengan tenaga yang mereka telah diperolehi melalui pengalaman pembelajaran mereka, dengan menggunakan pengetahuan mereka untuk pengajaran anda dengan pemahaman Reiki. Pada mulanya, oleh itu, ia adalah tugas tuan untuk menghantar tenaga ke anda melalui tangan mereka. Untuk mencapai ini, mereka menggunakan kedudukan tangan tertentu. Ia mendakwa bahawa ini adalah kaedah melalui mana tenaga dipindahkan kepada pelajar, dan ini bermakna bahawa tuan reiki boleh melatih pelajar masa depan mereka sendiri. Oleh itu Reiki penyembuhan tenaga, apabila ia telah dipindahkan sepenuhnya kepada pelajar itu, kemudian boleh dipindahkan dari pelajar yang lain. Manfaat pertama anda boleh mengharapkan untuk melihat jika anda menjadi tuan reiki adalah bahawa anda itu akan dapat membantu orang lain ke arah penguasaan Reiki.

Manfaat kedua adalah semata-mata: jika anda menjadi tuan reiki anda akan dapat untuk menggunakan kemahiran anda untuk membantu menyembuhkan orang lain. Reiki adalah rawatan holistik untuk minda dan badan seseorang. Setelah mempelajari teknik-teknik (yang akan membawa anda kesihatan dan daya hidup) anda akan dapat memberi tumpuan kepada tenaga positif di sekeliling anda, dan akan dapat mengelakkan fikiran negatif dan tekanan, kedua-dua pada diri sendiri dan pada orang lain. Selain menjadi seorang guru, oleh itu, anda akan berasa lebih tenang diri anda juga.

Lepas, tetapi tidak kurangnya, kerana mengajar reiki kini mungkin melalui pembelajaran jarak jauh, mengapa tidak mendaftar untuk satu, dan menjadi tuan reiki tanpa perlu meninggalkan rumah anda?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar