Kamis, 12 November 2015

Perkara Anda Perlu Ingat Tentang Masalah Sinus anda

Perkara Anda Perlu Ingat Tentang Masalah Sinus anda

Ya, sinus meradang menyebabkan kesakitan begitu banyak dan kerumitan. Tanpa pengetahuan yang betul tentang sinus dan resdung sendiri anda, ia pasti akan bermakna masalah besar. Untuk membantu anda menangani dan pin bawah masalah sinus anda, berikut adalah beberapa cadangan dan maklumat untuk membuat hidup sedikit lebih mudah untuk anda.

Mari kita mengkaji sedikit di kelas anatomi kami di sekolah tinggi. Sinus kami terletak di muka kami. Mereka adalah rongga antara tulang muka dan tengkorak. Dinding rongga ini memegang sel-sel lendir yang menghasilkan. Mukus, sekarang, adalah bahan membran yang membantu dalam membuat udara yang kita nafas yang lebih bersih sedikit demi memerangkap objek asing di udara memasuki hidung.

Apakah yang boleh menjadi masalah sinus kami? Jawapannya ialah resdung. Ia adalah suatu keadaan di mana lapisan dinding rongga dijangkiti atau meradang. Ia membengkak sehingga menghalang laluan mukus keluar dari rongga. Ini tersumbat dan bengkak, seterusnya, menyebabkan tekanan yang pedih pada wajah kita terutamanya dahi, ruang di antara mata, tepi hidung, dan kawasan pipi. Bengkak ini boleh bertahan selama seminggu tetapi apabila hal-hal yang tidak baik, ia boleh menyiksa anda sehingga tiga bulan atau lebih.

Sudah tentu, seperti mana-mana keadaan perubatan lain, terdapat beberapa penyelesaian untuk sinus radang atau resdung. Tetapi sebelum berbuat apa-apa atau membeli apa-apa, anda patut tahu punca masalah itu. Terdapat banyak faktor yang mempengaruhi sinus kita dan dengan itu, terdapat penyelesaian tertentu bagi setiap. Sebahagian daripada sebab-sebab ini adalah alahan, jangkitan, dan / atau kelainan struktur dalam hidung. Peringatan: tidak melompat ke kesimpulan ketika mencari punca resdung anda, bercakap dengan doktor anda untuk diagnosis yang menyeluruh.

Alahan adalah penyebab biasa bagi bengkak sinus. Alergen mana-mana. Mereka boleh berada di dalam haiwan kesayangan anda, tidur, permaidani anda, dapur, almari - mereka di mana-mana. Jika ia adalah punca resdung anda, maka mengelakkan alergen. Jika mereka tidak dapat dielakkan, pastikan untuk timbunan-up kabinet ubat anda dengan ubat anti-histamin. Atau, lebih baik lagi, pergi untuk jangka panjang. Imunoterapi bertujuan untuk mengalahkan alahan selama-lamanya.

Sama seperti alergen, bakteria, kulat, dan virus yang melimpah ruah rumah kita dan mereka boleh menyebabkan jangkitan. Ia adalah penting untuk mengetahui apa jenis pertama jangkitan telah menyebabkan keradangan untuk dapat membuat keputusan mengenai tindakan yang perlu dilakukan.

Untuk jangkitan bakteria, antibiotik boleh ditetapkan. Dan, ia adalah sangat penting untuk mengikut arahan dengan teliti dan mengambil-dalam dos yang betul. Antibiotik boleh memburukkan kes anda jika tidak diambil masuk dengan langkah berjaga-jaga tambahan.

Untuk jangkitan kulat, meds anti-kulat yang boleh diberikan kepada anda oleh doktor anda. Acuan dan cendawan boleh menjadi punca dan ia adalah lebih baik bahawa rumah anda diperiksa jika terdapat koloni yang hidup, kulat tersebut.

Jangkitan virus boleh menjadi sedikit lebih mudah untuk menghadapi. Badan kita mempunyai pertahanan semula jadi terhadap virus. Rehat boleh membantu untuk menundukkan jangkitan. Terdapat juga OTC penggalak sistem imun yang akan membuat ia lebih cepat untuk melawan jangkitan virus.

Ubat-ubatan ini hanya boleh membantu dalam mengurangkan bengkak; ia adalah satu perkara yang berbeza untuk mengalirkan lendir yang terperangkap di dalam rongga. Ini tidak sepatutnya menjadi masalah kerana terdapat ubat-ubat yang terdapat di pasaran yang boleh membantu anda. Semburan hidung, penyelesaian masin, periuk neti, dan orang-orang seperti ini boleh membantu dalam mengairi sinus tersumbat anda.

Mengukus, kompres panas, mandi panas, dan minum air yang banyak juga cara yang berkesan dalam membersihkan hidung anda dengan membran mukosa terperangkap.

Kini, ia tidak berakhir di sini. Perkara yang paling penting, masih, adalah menjaga diri anda. Pencegahan adalah kunci. Mengelakkan apa-apa yang boleh menyebabkan jangkitan atau alahan. Mempunyai persekitaran yang sihat dan bersih. Dan sudah tentu, jangan lupa untuk mempunyai pelantikan tetap dengan doktor anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar