Kamis, 12 November 2015

Tumbuh-tumbuhan penyembuhan: Remedy Asli untuk Kesihatan Penyakit

Tumbuh-tumbuhan penyembuhan: Remedy Asli untuk Kesihatan Penyakit

Tumbuh Penyembuhan Tumbuhan - Live Sihat

Dapur atau taman-taman negeri sentiasa memberi manfaat, kerana ia membantu untuk memastikan persekitaran yang segar dan sejuk. Setiap kali kita rasa kecewa atau letih, menghadiri tumbuh-tumbuhan dan bunga, mendengar & menonton burung comel menghilangkan keletihan. Jika kita berkembang beberapa tumbuhan penyembuhan di taman kami, adalah satu kelebihan. Tumbuh-tumbuhan penyembuhan memupuk sumber yang sihat, kerja-kerja perubatan sebagai alternatif dalam era moden ini kerana kebanyakan ubat-ubatan yang berasal dari tumbuh-tumbuhan, herba, pokok renek dan lain-lain Hidup dan bernafas dalam syarikat tumbuh-tumbuhan ini, memakan daun, bunga & batang bertindak sebagai langkah pencegahan bagi penyakit biasa seperti selesema, batuk, asma, demam, Gout, tekanan darah tinggi, keasidan, senak dan lain-lain Di sini beberapa tumbuhan penyembuhan itu dibincangkan.

Bagaimana untuk memulakan

Semua orang suka mekar dan taman memupuk baik, Tetapi bagi yang satu ini mempunyai untuk menjaga banyak. Tanah adalah untuk diuji untuk kesuburan dari sumber boleh dipercayai, dan baja atau kompos perlu diberikan dengan sewajarnya. Pengaturan air yang betul perlu berada di sana di taman. Rumpai dan perosak hendaklah dianggap masa ke semasa di bawah bimbingan profesional. Setelah taman itu ditubuhkan, memerlukan perhatian rutin kecil yang mudah diuruskan sebagai sebahagian masa atau pada hujung minggu. Memilih tumbuh-tumbuhan penyembuhan beberapa tugas betapa sukarnya dari pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan penyembuhan. Keadaan kesihatan ahli keluarga adalah untuk dipertimbangkan, sebagai ibu bapa besar mengalami Gout, ibu mempunyai ketegangan hyper, bapa mempunyai asma akibat merokok, anak alah kepada perubahan bermusim, anak perempuan mempunyai selera makan yang lemah dan lain-lain tumbuhan penawar bagi penyakit-penyakit ini adalah untuk ditanam di taman.

Walau bagaimanapun, perlu diingat bahawa ubat-ubatan ini diterima pakai padang pencegahan, tetapi tidak untuk pengurusan akut penyakit.

Sesetengah tumbuhan penyembuhan Common

Angelica adalah yang paling biasa ditanam herba perubatan untuk masa yang sangat lama. Ini bertindak sebagai berkat bagi wanita yang mempunyai gangguan haid. Angelica memberikan kelegaan dalam asma dan bronkitis juga. Akar dan batang Angelica memberikan rasa menyenangkan apabila digunakan dalam masakan.

Arni ca adalah herba perubatan Eropah, adalah berguna dalam kesakitan daripada lebam, terseliuh atau bengkak. Ia sebuah kilang toksik, jadi akan digunakan secara luaran dalam bentuk poultices.

Basil merupakan sumber kualiti ubat. Hiasan disediakan daripada selasih berguna dalam demam, batuk & sejuk, Asma dan dalam banyak masalah trek pernafasan badan. Pes daun selasih boleh digunakan pada luka bakar, kulit gatal, gigitan serangga taman dan lain-lain Sebagai penyembuh pencegahan daun direbus di dalam air untuk teh, memberikan rasa dan bau yang menyenangkan.

Saderi sayur-sayuran, daun dan batang boleh digunakan mentah atau dimasak. Apabila diambil sebagai salad, sup, meningkatkan metabolisme, kawalan tinggi asid urik, jadi adalah Remedy GOUT berkesan. Daun saderi mengandungi natrium asli (garam) manfaat hipertensi (tekanan darah tinggi). Dill tumbuhan penyembuhan ditemui oleh orang Mesir purba adalah yang berkesan ubat tahan sakit, anti-asid dan mulut penyegar.

Bawang putih adalah batang bawah tanah dan biasanya digunakan di dapur sebagai rempah dan rasa pembuat. Ia adalah ubat yang berkesan untuk hidung, tekak dan dada selesema.

Wort mempunyai kualiti antidepresan. Ia boleh ditanam di taman anda. Ia amat berguna dalam kesakitan kekejangan haid.

Wormwood, bahan perubatan yang terkenal dikenali sebagai absinthe, adalah berguna untuk melarutkan batu karang. Ini adalah antara tumbuhan yang biasa untuk mempertimbangkan untuk taman anda. Beberapa nama lagi tumbuhan penyembuhan dinasihatkan seperti Aloe Vera, Cardamom, Chicory, Lavender, Marjoram, Ibu Wort, Parsli, Peppermint, lobak, Rosemary dan lain-lain

Tidak ada komentar:

Posting Komentar