Kamis, 12 November 2015

Berpeluh Palm Mitos

Berpeluh Palm Mitos

Apabila ia datang kepada masalah kesihatan, terdapat beban keseluruhan mitos di luar sana dan peluh berlebihan adalah tidak berbeza. Jika anda berpeluh terlalu banyak, di sini anda beberapa salah faham biasa dan tidak masuk akal anda perlu membayar perhatian kepada sifar.

Mitos: Menggunakan antiperspirants lebih baik akan menyelesaikan masalah.

Menyembur antiperspirants pada tapak tangan anda mungkin sejuk anda ke bawah untuk beberapa saat, tetapi ia tidak akan berhenti berpeluh. Plus, yang mempunyai bahan kimia di tangan anda boleh membahayakan dan ramai yang agak melekit! Jika anda bekerja di pejabat dan berada dalam hubungan dengan kertas banyak, ini boleh menjadi isu utama.

Mitos: Jika anda hanya berhenti bergerak dan berehat, anda akan menjadi sejuk dan berhenti berpeluh.

Kini, 97% daripada penduduk ini mungkin benar. Walau bagaimanapun, mereka yang berpeluh berlebihan tidak berkongsi mewah ini. Pergerakan berhenti tidak akan membantu masalah itu walaupun sedikit kerana ia bukan punca itu. Puncanya sering merupakan sistem saraf terlalu aktif yang memberi kesan kepada kelenjar peluh, bermakna walaupun anda duduk diam, peluh akan terus mencurahkan anda. Inilah sebabnya mengapa penting untuk memahami punca supaya anda boleh mendapatkan ia di ubatnya.

Mitos: Menukar diet anda tidak akan membantu dengan terlalu banyak berpeluh.

Diet tidak kesan berpeluh. Penyelidikan telah membuktikan ini. Makanan tertentu, sebagai contoh makanan pedas boleh menyebabkan anda berpeluh kerana ini menyebabkan apa ketidakseimbangan dalaman badan anda. Tambahan pula, makan makanan yang terlalu banyak boleh menyebabkan anda untuk mendapatkan berat badan, yang bertindak sebagai penebat dan akan membuat anda lebih panas dan menyebabkan anda berpeluh dengan lebih kerap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar