Kamis, 12 November 2015

Kebenaran Tentang Reiki

Kebenaran Tentang Reiki

Sejarah Reiki terkait erat dengan agama Buddha Jepun, kerana ia telah dibangunkan dan disebarkan oleh seorang sami Buddha Jepun pada tahun 1922. Reiki adalah satu penyembuhan berdasarkan tenaga di mana rakyat yang akan dihadiri oleh pengamal reiki berkelayakan, yang akan , dengan menggunakan tapak tangan mereka, memindahkan penyembuhan tenaga 'ki' untuk pesakit. Sejak Reiki adalah terutamanya berkaitan dengan tradisi Taoisme dalam agama Buddha, ia meletakkan banyak penekanan kepada sudut pandangan dalaman dan minda pesakit dan pengamal terapi Reiki sanggup melakukan apa sahaja untuk memastikan bahawa pesakit-pesakit mereka menjauhkan diri dari fikiran negatif dan perasaan . Menyimpan ini dalam fikiran, artikel di bawah akan membantu sebagai panduan untuk manfaat Reiki.

Pengamal Reiki telah berulang kali menekankan kepentingan mengekalkan rejim kesihatan arus perdana di samping kursus Reiki yang sedang dijalankan. Bentuk Tao agama Buddha, yang Reiki berasal dari, sebenarnya berdasarkan idea bahawa satu pendekatan untuk pesakit yang tidak boleh tegas mekanikal, tetapi perlu mengambil kira orang-galanya, dan dalam mengikuti ajaran ini, Reiki pengamal penyembuhan berhati-hati tidak membuat kesilapan menasihati pesakit untuk menjauhkan diri dari perubatan arus perdana. Dalam erti kata lain terapi Reiki adalah bertujuan untuk menjadi pelengkap kepada perubatan moden, dan bukan merupakan satu 'alternatif' kepadanya. Untuk menikmati sepenuhnya faedah Reiki, anda mesti mengikuti kursus perubatan konvensional rawatan juga, terutamanya jika anda mempunyai penyakit yang mengancam nyawa seperti asma atau penyakit jantung, atau penyakit yang boleh membawa kepada kekurangan fungsi badan. Simpan ini dalam fikiran apabila anda membuat keputusan untuk pergi untuk itu.

Reiki telah dituntut untuk menjadi berkesan dalam merawat sakit perut, asma, kekejangan, sakit otot, sakit sendi, arthritis, sakit belakang dan sendi, dan penyakit-penyakit yang melumpuhkan lain. Mana-mana penyakit adalah disebabkan laluan yang 'ki' disekat, yang menyebabkan ki untuk mengumpul dan menumpukan perhatian di bahagian tertentu badan. Ini menyebabkan badan tidak mampu untuk menyedut keluar tenaga besar-besaran, dan hasilnya adalah, seperti yang dijangka, sakit. Pengamal reiki akan meletakkan muka pesakit ke bawah pada permukaan yang lembut dan teruskan bekerja pada 'ki' pusat-pusat mereka, dengan tangan pengamal memainkan peranan penting dalam rawatan. Pengamal Reiki percaya bahawa tangan mereka mengandungi kapasiti, berasal dari amalan-amalan latihan dan falsafah mereka, menyebabkan pesakit untuk memperolehi tenaga berdasarkan kasih sayang dan kebajikan dari mereka.

Pendek kata, manfaat tenaga Reiki hanya bertujuan untuk melengkapkan, bukan menggantikan perubatan arus perdana. Tetapi Reiki sudah pasti berkesan, menurut kesaksian beratus-ratus orang yang telah menemui kelegaan melalui permohonannya. Ia adalah satu bentuk utama penyembuhan di Jepun, dan secara beransur-ansur mendapatkan tanah sebagai makanan tambahan yang sangat baik untuk penyembuhan berasaskan saintifik-di Barat juga. Jadi teruskan dan cuba - ia hanya boleh menyelesaikan masalah anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar