Kamis, 12 November 2015

Kontra Of Herbs - The Senarai Sebab Untuk Mengelakkan Herba (Bahagian 1)

Kontra Of Herbs - The Senarai Sebab Untuk Mengelakkan Herba (Bahagian 1)

Terdapat pelbagai jenis pelbagai herba yang ada. Walau bagaimanapun, anda perlu menggunakan mereka dengan berhati-hati. Terdapat dua salah faham biasa dari segi penggunaan ubat-ubat herba. Salah tanggapan pertama adalah bahawa semua orang boleh menggunakan ubat-ubat herba. Yang kedua adalah orang yang percaya bahawa bukan sahaja mereka boleh menggunakan kuantiti yang terbatas ubat semula jadi, tetapi juga mereka boleh menggunakan mereka untuk masa yang lama. Hampir setiap herba mempunyai dos dan sekatan-sekatan tertentu dari segi penggunaan ia. Oleh itu, anda pasti perlu berjumpa dengan doktor anda sebelum menggunakan apa-apa herba.

Ubat Aloe striatula tidak digalakkan untuk orang yang mengalami hepatitis, nefritis, radang pundi kencing, tekanan darah tinggi, pendarahan buasir atau pendarahan rahim. Wanita hamil harus mengelak daripada menggunakan herba.
Melilot berjalur adalah herba beracun. Ia biasanya digunakan dalam perubatan majmuk. Melilot berlebihan berjalur boleh menyebabkan rasa mengantuk, sakit kepala dan loya. Wanita hamil dan orang yang mengidap penyakit buah pinggang harus mengelak daripada menggunakan herba.
Hop adalah herba beracun. Apabila anda berlebihan, anda kemungkinan besar akan mengalami sakit kepala, muntah-muntah, nafas pendek dan sakit di sekitar kawasan jantung. Anda tegas harus mematuhi dos yang dinyatakan. Wanita hamil tidak harus menggunakan herba.
Aralia mandshuria tidak digalakkan untuk orang yang mengalami insomnia, tekanan darah tinggi, meningkat cepat marah dan gangguan jantung.
Arnica gunung adalah herba beracun. Anda tegas harus mematuhi dos yang dinyatakan.
Jus chokeberry hitam dan buah-buahan tidak digalakkan untuk orang-orang, yang mengalami pembekuan darah yang berlebihan, gastrik, ulser perut, tekanan darah yang sangat rendah dan ulser duodenum.
Mengakibatkan lubang St John's-Wort adalah herba beracun. Penggunaan herba ini mungkin menyebabkan perasaan yang tidak menyenangkan di sekitar hati, sembelit dan selera makan berkurangan. Di samping itu, ia mungkin meningkatkan tekanan darah anda sedikit. Herba ini menghasilkan photosensitization, dengan kata lain, kulit anda menjadi sensitif kepada cahaya matahari. Apabila menggunakan mengakibatkan lubang St John's-Wort untuk jangka masa yang lebih panjang, anda perlu sedar perasaan peningkatan kulit anda kesan cahaya matahari. Oleh itu, penggunaan herba ini mungkin bertanggungjawab untuk ruam, kudis dan bintik pigmentasi pada kawasan kulit, yang terdedah kepada cahaya matahari. Wanita hamil tidak harus menggunakan herba.
A penggunaan jangka panjang raspberry liar tidak digalakkan dalam kes nefritis dan gout. Sesetengah orang mungkin mengalami alahan.
Elecampane tidak digalakkan untuk wanita mengandung.
Mistletoe adalah herba beracun dan anda tegas harus mematuhi dos yang dinyatakan. Herba ini tidak digalakkan untuk wanita mengandung.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar