Kamis, 12 November 2015

Pemulihan Rumah untuk Poison Oak - Rawatan Asli Itu Kerja

Pemulihan Rumah untuk Poison Oak - Rawatan Asli Itu Kerja

Poison oak atau ivy racun adalah tumbuhan yang bertanggungjawab atas majoriti reaksi alahan di Amerika Utara. Dalam satu atau dua hari selepas mendapat dalam hubungan dengan oak racun, kerengsaan akan muncul pada kulit. Gejala lain termasuk rasa gatal, bengkak, kemerahan kulit dan berlakunya lepuh. Penghidap berasa sangat tidak selesa, walaupun gejala-gejala tidak mengancam nyawa atau menular. Apa yang seolah-olah menjadi perkara yang paling penting untuk mereka yang terjejas oleh racun oak adalah untuk mencari kelegaan daripada gejala dan untuk memperbaiki keadaan kulit mereka. Gejala biasanya tahan sekitar seminggu atau sepuluh hari, tetapi jika mabuk yang teruk, mereka mungkin berlangsung selama beberapa minggu. Nasib baik, pembasmian boleh diperolehi dengan menggunakan ubat rumah untuk racun oak. Pastikan anda tidak menggunakan apa-apa yang mungkin memburukkan lagi keadaan anda, jadi jangan memohon pada rawatan rumah kulit anda yang mungkin menjadi agresif atau akal memberitahu anda yang tidak sesuai untuk digunakan pada kulit yang terengsa.

Kebanyakan Pemulihan Rumah Biasa

1. Oatmeal - Rebus oatmeal dalam air dan membenarkan campuran untuk sejuk sebelum memohon pada kulit yang terjejas. Pastikan ia di sana sehingga ia mengeras.

2. Losyen Calamine - Ia memberikan kelegaan segera dari gatal-gatal dan ia menghalang kain daripada melekat pada lepuh dan menyebabkan kesakitan.

3. Aloe jus lidah - Ia memberikan kelegaan segera dari semua gejala racun oak.

4. kulit pisang - Gosok kulit jengkel dengan bahagian dalam kulit pisang.

5. Jewelweed - Ia adalah terbaik untuk menggunakan jus segar, tetapi jika anda tidak mempunyai herba segar, anda juga boleh menggunakan serbuk.

Tiada ubat rumah untuk oak racun yang akan membuat tindak balas alahan hilang. Apa yang mereka benar-benar melakukan adalah untuk memberikan kelegaan daripada gejala dan untuk membuat keadaan lumayan. Ia benar-benar unadvisable menggaru lepuh yang kelihatan pada kulit anda. Menggaru hanya akan memburukkan lagi keadaan dan akan membuat kerengsaan lagi lepas. Gunakan salah satu ubat rumah untuk oak racun yang mengurangkan gatal-gatal. Dalam usaha untuk mendapatkan bantuan segera, memohon memampatkan sejuk dan kekal di hadapan kipas. Sensasi diberikan oleh udara sejuk akan membuat anda berasa lebih baik. Juga elakkan mengambil pancuran mandian air panas kerana mereka memburukkan lagi keadaan kulit dan sangat berhati-hati dengan sabun. Bilas selepas anda telah mencuci kawasan kulit yang terjejas agar tidak menyebarkan kegatalan di bahagian-bahagian badan yang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar