Kamis, 12 November 2015

Telefon bimbit Perlindungan Sinaran Boleh Dicapai Peranti Yang Denyutan Meneutralkan elektromagnet

Telefon bimbit Perlindungan Sinaran Boleh Dicapai Peranti Yang Denyutan Meneutralkan elektromagnet

Dengan telefon bimbit menjadi alat pokok dalam usia yang dipacu oleh teknologi hari ini, perlindungan radiasi telefon bimbit menjadi semakin penting untuk mengimbangi kesan-kesan bahaya radiasi. Semakin ramai orang, dari purata pengguna telefon mudah alih, untuk mereka dalam sektor perdagangan, bidang perubatan, dan kerajaan, sedang mengambil langkah yang perlu untuk mengetahui lebih lanjut tentang kesan-kesan dan membangunkan cara-cara untuk mencegah mereka daripada berlaku.

Pendedahan radiasi mengganggu keadaan tenaga semula jadi sel-sel, dan lebih 200 kajian saintifik menghubungkannya dengan ketidakselesaan tertentu dan masalah kesihatan yang lebih serius, dari tidur dan seksual masalah barah otak. Walaupun tidak secara langsung yang nyata atau yang boleh dilihat, kesan radiasi mengambil tol pada orang masa ke masa. Inovasi dalam bidang ini telah terbukti berkesan di melindungi tubuh daripada kesan negatif daripada pendedahan radiasi.

Peranti tertentu telah dicipta untuk meneutralkan denyutan elektromagnet yang dipancarkan oleh telefon bimbit. Contohnya termasuk cip yang menyimpan maklumat tenaga dalam bentuk kod binari dengan penggunaan penjana nadi. Cip ini boleh dengan mudah melekat kepada telefon bimbit, dan dengan melepaskan tenaga frekuensi rendah dalam denyutan, mereka menjana medan bunyi yang membalikkan tenaga yang datang dari telefon.

Terdapat banyak kebenaran kepada pepatah, "Lebih baik selamat daripada maaf." Pencegahan akan sentiasa lebih baik daripada mengubati, dan pengguna telefon bimbit menanggung tanggungjawab untuk melindungi diri mereka dan orang yang tersayang daripada sinaran berbahaya. Peranti dibuat untuk membendung kesan-kesan ini boleh menawarkan pengguna lebih daripada sekadar perlindungan radiasi telefon bimbit; mereka menawarkan keselamatan dan ketenangan fikiran juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar