Kamis, 12 November 2015

Ketuat kemaluan wanita

Ketuat kemaluan wanita

Wanita lebih terdedah kepada diserang oleh jangkitan virus yang disebabkan oleh Virus Papilloma Manusia atau HPV. Virus ini menyebabkan jangkitan dalam membran mukus dan bahagian-bahagian badan di mana kulit terbuka atau tercalar. Bahagian-bahagian badan merasmikan seperti kawasan kemaluan adalah lebih biasa untuk dijangkiti oleh virus ini. Dan kerana ini serangan virus ia menyebabkan ketuat, terutamanya di kalangan wanita yang dikenali sebagai ketuat alat kelamin wanita.

Ketuat pada permulaan mungkin tidak menyakitkan dan tidak ada keadaan berbahaya. Tetapi dalam keadaan jika ini tidak dirawat dengan berkesan ini boleh menyebabkan keadaan yang teruk dan boleh memberikan anda rasa tidak selesa banyak. Walau bagaimanapun jika anda bernasib baik anda mendapatkan ini dikeluarkan oleh diri mereka sendiri tanpa sebarang ubat atau apa-apa rawatan, seperti yang dilihat dalam banyak kes.

Dalam HPV umum boleh menyebabkan ketuat di pelbagai bahagian badan. Tetapi yang paling memalukan dan menyusahkan adalah ketuat alat kelamin wanita untuk wanita yang disebabkan pada faraj, pangkal rahim atau di kawasan dubur. Ini adalah kecacatan yang tidak selesa yang anda ingin untuk membuang secepat yang mungkin. Oleh itu, adalah penting untuk anda bahawa anda perlu berjumpa dengan doktor sebaik sahaja anda melihat apa-apa tanda-tanda atau jika anda mendapati diri anda pada risiko mendapat ketuat ini.

Ketuat biasanya terbentuk di dalam kelompok dan boleh sedikit atau banyak bergantung kepada pelbagai faktor. Ketuat alat kelamin wanita sering daging berwarna atau berwarna kemerah-merahan atau coklat dalam warna. Ketuat alat kelamin wanita secara umumnya merebak melalui hubungan seks sama ada faraj, dubur atau oral. Ujian pap smear pada asasnya dilakukan untuk diagnosis yang berkesan ketuat di kawasan kemaluan. Ini boleh menyebabkan memberikan anda rawatan yang berkesan selepas pengesahan doktor.

Hari ini, terdapat pilihan yang luas disediakan untuk anda untuk merawat ketuat alat kelamin wanita. Berunding dengan doktor anda dan mendapatkan cadangan daripada mereka akan membawa anda dengan cara yang betul. Mereka dengan berkesan boleh memaklumkan kepada anda tentang ketuat kemaluan anda dan pilihan rawatan yang terbaik yang sesuai untuk anda. Terdapat juga beberapa rawatan ubat-ubatan yang boleh membantu anda dalam mendapatkan ketuat anda dikeluarkan. Namun ada ketuat kanser yang memerlukan rawatan pembedahan atau laser. Ini mungkin kadang-kadang mahal tetapi cara-cara berkesan untuk menghilangkan ketuat sepenuhnya apabila mereka membesar sebahagian besarnya.

Ketuat alat kelamin wanita adalah satu masalah besar hari ini. Banyak dan banyak wanita mengalami kecacatan ini memalukan setiap hari. Jika anda juga salah satu di antara mereka yang anda harus cuba untuk berunding dengan doktor anda tidak lama lagi bagi mendapatkan rawatan yang berkesan cepat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar