Kamis, 12 November 2015

Agrimony biasa - Cari Penyembuhan The Sifat Of The Herb

Agrimony biasa - Cari Penyembuhan The Sifat Of The Herb

Agrimony biasa adalah tumbuhan saka. Tumbuhan ini mempunyai batang yang tumbuh dengan ketinggian 80-90 sentimeter. Mungkin terdapat beberapa cawangan di bahagian atas batang. Bunga kuning disusun secara berkelompok dan pancang (di bahagian atas herba ini). Diameter purata berbunga adalah 1-1,5 sentimeter. Kilang itu boleh ditemui tumbuh di sebuah pinggir hutan, semak dan di tepi jalan.

Anda perlu mengumpul puncak Agrimony biasa pada awal kemekaran atau semasa ia. Perlu ada hanya beberapa buah-buahan semasa mengambil puncak.

Puncak Agrimony biasa mengandungi tannin (1.5 - 8.9 peratus), flavonols, anthocyans, triterpenes, polisakarida, coumarins dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif.
Herba ini mempunyai kualiti perlahan-lahan astringen dan diuretik. Ia memudahkan rembesan hempedu dan mengurangkan keradangan dalam sendi dalam kes arthritis sendi dan reumatik.
Satu penyerapan, merebus dan serbuk boleh digunakan untuk merawat penyakit hati - hepatitis dan cholecystitis. Ubat-ubatan ini adalah lebih baik bagi orang yang mengalami batu karang, batu dalam buah pinggang dan sakit sendi. Pemulihan diperbuat daripada puncak Agrimony biasa digunakan untuk menghentikan pendarahan buasir dan pendarahan dalaman. Di samping itu, ubat-ubatan ini terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan cirit-birit, tekanan, pecah-pecah dan mengelupas bibir, dan puting retak. Disebabkan agrimonin herba yang mengandungi, ia boleh digunakan untuk merawat tumor malignan organ dalaman. Agrimonin berkesan dalam mencegah pembentukan tumor malignan. Kemasukan hendaklah dibuat dengan menyemai satu sudu puncak pasir kilang dengan setengah liter air mendidih. Tinggalkan berwarna untuk minuman selama 2-3 jam dan tuang ia. Minum satu pertiga atau separuh daripada segelas infusi 3 kali sehari sebelum makan.
Dalam usaha untuk merawat angina, furunculosis, radang pundi hempedu dan luka penyembuhan perlahan-lahan, anda perlu mengambil setengah gram serbuk diperbuat daripada Agrimony biasa mendahului 3 kali sehari sebelum makan.
Orang, yang meletakkan banyak tekanan dan ketegangan pada suara mereka (misalnya, guru, pelakon dan penyanyi), perlu menggunakan ubat yang diperbuat daripada daun Agrimony biasa. Cubalah tanamkan 50 gram daun dengan setengah liter air mendidih dan rebus berwarna pada api yang kecil sehingga satu pertiga daripada kapasiti awal kekal. Selepas itu, tuang dan menambah 2-3 sudu madu. Gunakan merebus sebagai minuman keras 4-5 kali sehari. Ia merupakan ubat yang baik untuk menguatkan dan merawat pita suara.
Herba ini telah digunakan dalam perubatan kaum sejak zaman purba, tetapi puncak Agrimony pada masa kini biasa digunakan dalam perubatan rasmi, dan juga, misalnya, di Great Britain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar