Kamis, 12 November 2015

Anda merasa telah Tinnitus? Ia Biasanya Datang Down 3 Punca utama

Anda merasa telah Tinnitus? Ia Biasanya Datang Down 3 Punca utama

Tinitus adalah keadaan yang sangat menjengkelkan dan menyakitkan hati di mana seseorang mendengar deringan, desiran atau semacam bunyi nada tinggi apabila tiada bunyi itu pada masa sekarang. Beberapa kes yang teruk manakala yang lain hanya dianggap menjengkelkan. Tetapi adakah anda tahu bahawa tinnitus tidak benar-benar satu keadaan perubatan di semua? Ia merupakan gejala keadaan perubatan yang lebih besar. Pertama, saya katakan tinnitus itu sendiri bukan satu keadaan yang mengancam nyawa tetapi ia boleh membuat anda berasa seolah-olah anda akan gila. Jika anda mengalami tinnitus maka anda benar-benar mengalami lebih daripada sekadar tinnitus, ia mungkin atau mungkin tidak teruk.

Jadi, anda akan mendengar dering, merengek bunyi nada tinggi. Mungkin anda mendengar mereka pada sebelah telinga atau kedua-duanya itu tidak perkara yang hampir selalu ia datang 1 dari tiga perkara. Jika anda mempunyai tinnitus kemudian menganggap bahawa anda benar-benar mengalami salah satu daripada syarat-syarat tesis:

Umur Berkaitan Hilang Pendengaran
Ini adalah kejadian yang biasa berlaku apabila kita semakin tua keupayaan pendengaran kita berkurangan. Satu pertiga daripada mereka yang berumur 65 tahun mempunyai kehilangan pendengaran yang berkaitan umur. Pada usia 75 ia dipercayai 40 hingga 50 peratus mempunyai kehilangan pendengaran umur yang berkaitan. Umur kehilangan pendengaran yang berkaitan seolah-olah berjalan dalam keluarga tertentu. Kadang-kadang ubat-ubatan tertentu bertanggungjawab untuk kehilangan pendengaran. Ia adalah pada masa ini kehidupan orang-orang yang tinnitus boleh menetapkan. Jika anda adalah sesiapa sahaja yang anda tahu sedang mengalami kehilangan pendengaran yang berkaitan usia maka satu-satunya perkara yang perlu dilakukan ialah melihat pakar untuk dipasang untuk alat bantu pendengaran seperti yang kita boleh menghapuskan bunyi tinnitus tetapi kita tidak boleh memulihkan pendengaran anda.

Kecederaan telinga
Ini mungkin keadaan yang paling umum yang berkaitan dengan tinnitus hari ini. Dunia jika kenyang bunyi yang berlebihan yang boleh merosakkan telinga kita. Apabila ini berlaku telinga akan mula cincin. Perkara yang baik adalah biasanya ini adalah jangka pendek seperti telinga kita akan sembuh dan dering akan hilang. Menyerahkan diri secara konsisten terhadap bunyi yang kuat seperti konsert live, acara sukan, bunyi pembinaan akan menyebabkan kerosakan telinga. Inilah sebabnya mengapa ramai orang yang bekerja di bidang profesi tersebut memakai palam telinga. Salah satu masalah yang semakin meningkat lebih adalah penggunaan besar peranti bimbit seperti iPod dan pemain MP3 bersama-sama dengan fon kepala. Ramai orang cenderung untuk bermain kelantangan terlalu kuat untuk tempoh masa yang panjang supaya meneka apa yang berlaku, set tinnitus dalam dan telinga anda mula berdering. Bergantung kepada jumlah dan tempoh masa mendengar dengan tinnitus peranti mungkin atau tidak mungkin akan hilang.

Gangguan Sistem Peredaran
Tekanan darah tinggi yang berkaitan dengan tinnitus. Tekanan darah tinggi, tekanan, alkohol dan kafein semua boleh menyebabkan tinnitus dan membuat tinnitus yang sedia ada lebih teruk. Aliran darah bergelora seperti penyempitan atau kekusutan dalam arteri leher boleh menyebabkan tinnitus. Jika anda mengalami tinnitus anda perlu mempunyai tekanan darah anda diperiksa. Banyak farmasi hari ini mempunyai tekanan darah di kedai supaya memeriksa tekanan darah anda tidak lagi memerlukan lawatan ke doktor.

Anda mungkin tertanya-tanya apa yang anda lakukan sekarang. Well cadangan saya adalah ini. Mula aktif berikutan rawatan tinnitus holistik. Rawatan holistik adalah rawatan lengkap badan. Oleh lengkap saya maksudkan fizikal, mental, sosial dan rohani. Rawatan holistik melakukan lebih daripada hanya memberi tumpuan kepada apa yang anda percaya adalah kawasan masalah, rawatan holistik menyembuhkan badan secara keseluruhan. Ini adalah jenis yang paling berkesan untuk rawatan untuk tinnitus dan perlu menghapuskan bunyi tinnitus menjengkelkan anda untuk sifar rawatan holistik dalam dan mencadangkan pembetulan yang perlu ke atas semua 3 daripada sebab-sebab yang paling biasa tinnitus dari awal.

Rawatan tinnitus holistik mengkaji kehilangan pendengaran berkaitan usia, kecederaan telinga dan gangguan sistem peredaran darah supaya tinnitus anda boleh benar-benar diselesaikan sebagai punca itu dialamatkan dan diperbetulkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar