Kamis, 12 November 2015

Herba masakan Dan Spices - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Mereka (Bahagian 2)

Herba masakan Dan Spices - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Mereka (Bahagian 2)

Penulis mendedahkan sifat-sifat penyembuhan pelbagai herba masakan dan rempah.

Taman selada mengandungi minyak pati (sama seperti minyak mustard), vitamin C (lebih kurang 85-160 mg%), karotena, bioflavonoids, vitamin B, vitamin PP, bahan-bahan mineral dan bahan-bahan biologi aktif. Herba ini memudahkan pergerakan organ-organ pencernaan, meningkatkan metabolisme dan merangsang rembesan hemoglobin. Di samping itu, ia boleh digunakan sebagai ubat yang baik untuk Meludah dalam kes bronkitis. Herba ini mempunyai kualiti diuretik dan tonik. Anda boleh meletakkan pasir daun selada taman segar dan pucuk baru pada sandwic atau menambah mereka kepada pelbagai salad, sayur-sayuran, dan hidangan ikan dan daging. Anda boleh menggunakan herba untuk rasa cuka, juga.
Daun Myrtle mengandungi minyak pati, bahan-bahan pahit, tanin dan bahan-bahan biologi aktif. Minyak atau merebus diperbuat daripada daun myrtle boleh digunakan sebagai ubat antiseptik dan astringen untuk merawat keradangan saluran pernafasan, bronkitis, angina dan tonsillitis. Anda boleh menambah puncak myrtle untuk panggang, barbeku dan memanggang kira-kira 10 minit sebelum hidangan telah sedia. Bunga myrtle boleh ditambah kepada salad buah-buahan. Mengisar tunas bunga kering dan tambah serbuk ke dalam makanan anda sebagai rempah panas sama dengan lada.
Rosemary mengandungi minyak pati, resin, bahan-bahan pahit, tanin dan bahan-bahan biologi aktif. Herba ini mengeluarkan bahan yang tidak menentu dengan kualiti bakteria di udara. Bahan-bahan ini, dalam erti kata lain, Phytoncides nada sehingga badan lemah. Anda perlu menggunakan merebus atau berwarna diperbuat daripada daun rosemary untuk merawat neurosis jantung, epilepsi dan haid yang tidak teratur. Ubat-ubatan ini memiliki sifat-sifat diuretik dan hempedu yang bergerak. Rosemary terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan migrain, pening dan memori yang tidak baik. Ia meningkatkan pencernaan dan memudahkan mabuk. Anda boleh menggunakan ubat-ubat rosemary luaran, dan juga, untuk menjaga kulit dan menguatkan rambut anda. Gosok kawasan yang buruk dengan ubat-ubatan untuk merawat penyakit sendi, menangani gout dan melegakan kesakitan sakit saraf. Merebus daun rosemary perlu dibuat dengan penyebatian 20 gram daun dengan segelas air mendidih. Rebus infusi selama 15-20 minit dan tuang ia. Ambil satu sudu teh merebus setengah jam sebelum makan. Berwarna, seterusnya, harus dibuat dengan penyebatian 25-30 gram daun dengan 100 gram etanol. Ambil 25 titik berwarna yang 3 kali sehari setengah jam sebelum makan. Rosemary minyak pati digunakan dalam perubatan dan kosmetik. Anda boleh menambah sedikit pasir daun segar atau kering atau pucuk baru untuk buah-buahan dan sayur-sayuran salad, sos, pasta, dan kekacang dan sayur-sayuran hidangan pada akhir memasak. Herba ini akan meningkatkan rasa hidangan kubis. Anda boleh menambah rosemary untuk hidangan daging untuk menindas rasa tidak diingini pelbagai daging, misalnya, daging biri-biri. Kering daun rosemary boleh digunakan untuk membuat teh dan air limau.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar